tisdag 20 april 2010

En helt vanlig tisdag

Jag har fått en ny blogg jag följer, en helt underbar tjejer som är på väg mot Stockholm Marathon, Petra på SVD. Härligt go och bra träningstips. Hon tipsar i dag om en kille på en annan tidning som också bloggar om maraträning - nämligen Marathon på 50 dagar. Galet och härligt på samma gång.

När jag inte surfar runt, startar jag ett löppass på eftermiddagen i härligt solsken och kvittrande fåglar. När jag avslutar den blåser det storm och haglar. Aprilväder? Nåväl, dagens löppass var planerad att vara tusingar. Efter uppvärmningen på 2 km skulle jag ösa på i fyra tusingar. Fyra hundra meter in på första tusingen föll det upplägget pladask. Benen var darriga och andningen jobbig. Bestämde mig för att strunta i kraven och bara ta en lugn runda i stället.

Distans: 8,8 km
Tid: 57 minuter inkl diverse stopp för telefonsamtal
Känsla: Tungt till en början, i mitten skönt och härligt, på slutet en spurt för att undkomma hagelstormen

Efter löpningen jobbade jag lite till, lagade samtidigt middag till familjen (multitasking) och packade simväskan. Drog iväg för lugn och skön simning tillsammans med en Klassikerkompis och det blev hela 2 km! Mycket nöjd åkte jag hem och satte mig i soffan....

En härlig upptäckt var att dottern också precis kommit innanför dörren, efter att ha varit ute och sprungit en sväng. Kul! Det kanske blir ett gemensamt intresse så småningom.

Strax Sverige Springer, sedan sömn och morgonpass på gymmet med BodyPump, tjohooo!

Inga kommentarer: