torsdag 22 april 2010

Bland mässtenar och likkällare

Jag har varit på tjänsteresa till Smedjebacken. Där bodde jag på ett fantastiskt ställe som heter Wanbo Herrgård, mysigt och med helt otroligt god mat! Jag gick upp några hekto under vistelsen. Men innan jag drog iväg i går morse hann jag med morgon-pump så egentligen hade jag inte tänkt springa något under dagen. Helt plötsligt uppenbarade sig dock en möjlighet att mellan sista mötet och middagen hinna springa lite. Jag tog chansen och stack ut fort som tusan medan de andra parkerade sig vid baren. Det var sex lätta kilometrar som avverkades på en nästan platt väg som gick längs med sjön Barken. Vacker så det förslog! Dock lite blåsigt. Gjorde också sightseeing, stannade vid den sk mässtenen och funderade över de pilgrimer och dödsdömda som för några hundra år sedan fick gå där och fundera över livet och döden. Själv funderade jag inte så mycket eftersom jag hade spring i benen utan sprang i stället hem för en snabbdusch. Tänk vad gott maten och vinet smakade efter det! Vi fick också veta att det finns en likkällare på stället - där förvarades alla lik över vintern då det var för kallt att gräva ner dem. Hualigen! Tur att jag är snabb och kan springa ifrån eventuella vålnader som hemsöker stället!

Distans: 6 km snabb
Tid: 36 minuter
Känsla: Härligt men lite problem med höger fot vilket jag tror beror på inkörningssvårigheter med de nya skorna.

I dag vilar jag för att ladda för långpass i morgon förmiddag. Jag hann spendera pengar också, köpte en sadelväska, slang och pump till racern också. Snart är jag cyklist på riktigt....

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Smart att ta en springrunda istället för att bänka sig i baren! Och man kanske borde intervalla upp sig lite så att man kan springa undan nu när det börjar tina...